Jom Pakat ramai2...

Wednesday, October 27, 2010

"Aku adalah amanah Ilmu,  maka aku wajib membetulkan apa yang sepatutnya"


Aku adalah hamba Allah yang Maha Kuasa, maka aku wajib mematuhi segala perintah-Nya dan menjauhi larangan-Nya


Aku adalah umat Nabi Muhammad SAW, maka aku wajib mengaku baginda Rasulullah dan menghidupkan sunnahnya.

Aku adalah khalifah di bumi, maka aku wajib menjalankan tanggung jawabku kepada manusia selaras dengan perintah Allah


Aku adalah seorang Ibu, maka aku wajar membimbing suami dan anak-anak ku ke arah kebaikan dunia dan akhirat


Aku adalah seorang wanita, maka aku wajib menjadikan diriku seindah hiasan dunia


Aku adalah seorang anak, maka aku wajib mentaati ibu bapa ku selagi perintah itu tidak melanggar hukum syariat


Aku adalah seorang pelajar, maka aku wajib menimba ilmu dan menggunakan ke arah kebaikan serta menghormati guru


Aku adalah hamba ilmu, maka aku wajib menyampaikannya walau sekecil zarah


Aku adalah seorang pendidik, maka aku wajib membimbing murid-murid ku membina jati diri yang lebih baik dan kukuh


Wallahualam bi sawab.
Sumber klip gambar: sampaikanlah.com dan iluvislam.com

No comments:

Search This Blog

Daisypath Wedding tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers