Jom Pakat ramai2...

Sunday, July 17, 2011

Masa yang berlalu

Alhamdulillah, dengan rahmat Allah swt yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani hamba-Nya, aku masih dapat berjalan di muka bumi ini. Aku masih dapat merasai nikmat yang Allah SWT berikan kepada ku.  Aku terfikir sejenak, berapa banyak masa yang aku bazirkan sepanjang usia ku ini? Adakah aku telah gunakan usiaku sebaik-baiknya? Masa bagi manusia sangat penting.  Kenapa? Masa yang berlalu tidak akan berulang lagi.  Kita tidak mampu mencapai atau kembali ke masa lalu. Sungguh masa untuk beramal sangat singkat.  Mungkin aku tiada lagi di dunia ini sebentar lagi. Kalau bukan aku, mungkin kamu atau orang lain. Bersediakah kita untuk alam yang seterusnya?

Bunga yang cantik akan layu juga akhirnya. Tetapi berita kecantikan dan wangi keharumannya tidak akan pernah lupus.

No comments:

Search This Blog

Daisypath Wedding tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers